سوالات متداول متخصصین

 

 

کدام یک از سمعک های سونیک با برنامه ریموت کنترل RC-A، آداپتور TV-A و SoundLink 2 سازگار است؟

سمعک های سونیک با پلت فرم SoundDNA شامل:
• Enchant 100 | 80 | 60 | 40 | 20 BTE (miniRITE و miniRITE T و BTE 105) و سمعک داخل گوشی با قابلیت بلوتوثی 2.4 گیگاهرتز
• Captivate 100 | 80 | 60 BTE بی سیم (miniRITE ، miniRITE T ، miniRITE T R و BTE 105 ).
این محصولات از تکنولوژی بی سیم 2.4 گیگاهرتز برای عملکرد بی سیم سمعک و پخش مستقیم صدا استفاده می کنند.

 

کدام یک از سمعک های سونیک با SoundGate سازگار است؟

سمعک های سونیک با پلت فرم Speech Variable Processing شامل:
• Celebrate100 و Celebrate80 بی سیم BTE (miniBTE ، miniRITE و Power BTE) سمعک های داخل گوشی (ITEPDW ، ITCPDW ، ITCW ، CICPW ، CICW )
• Cheer60 ، Cheer40 و Cheer20 بی سیم BTE (miniRITE ، Nano BTE ، Power BTE، Compact Power Plus BTE) و سمعک های داخل گوشی (ITEPDW ، ITCPDW ، ITCW ، CICPW ، CICW )

 

آیا سمعک سونیک با پلت فرم SoundDNA برای عملکرد بی سیم یا پخش مستقیم صدا به دستگاه SoundGate نیاز دارد؟

خیر. این محصولات از تکنولوژی بی سیم 2.4 گیگاهرتز استفاده می کنند که عملکرد بی سیم سمعک و شنیدن مستقیم را از طریق برنامه SoundLink 2 یا آداپتور TV-A بدون نیاز به دستگاه SoundGate فراهم می کند.

توجه: پخش مستقیم صدا در حال حاضر فقط برای محصولات اپل پشتیبانی می شود.

 

آیا سمعک های سونیک با پلت فرم SoundDNA به تلفن های هوشمند و دستگاه های Android متصل می شوند؟

بله. ابزار استریمینگ SoundClip-A قادر است با بلوتوث 2.1 یا بالاتر به هر دستگاهی متصل شود. SoundClip-A همچنین به عنوان یک ریموت کنترل و میکروفون از راه دور استفاده می شود.

 

چگونه سمعک های سونیک با پلت فرم SoundDNA را به SoundClip-A متصل کنیم؟

ابتدا مطمئن شوید که SoundClip-A کاملاً شارژ شده است. سپس با نگه داشتن دکمه چند منظوره، SoundClip-A را روشن کنید تا وقتی که LED شروع به چشمک زدن کند. درب باتری سمعک را باز کرده و ببندید و سمعک را در فاصله حداکثر 20 سانتی متری از SoundClip-A قرار دهید.

هنگامی که LED به رنگ زرد درآمد یعنی سمعک ها به SoundClip-A متصل شده اند.

 

چگونه می توان SoundClip-A را با تلفن های اندروید و سایر دستگاه ها جفت کرد؟

با نگه داشتن دکمه چند منظوره و دکمه (+) به طور همزمان به SoundClip-A متصل خواهید شد. تا زمانیکه LED چشمک آبی بزند نگه دارید.
به تنظیمات بلوتوث تلفن بروید و "دستگاه ها را جستجو کنید".
SoundClip-A را در لیست انتخاب کنید. LED هنگام اتصال کامل آبی خواهد ماند.

 

چگونه می توانم سمعک سونیک با پلت فرم SoundDNA را به TV-A متصل کنم؟

به سادگی به TV-A وصل شوید، درب باتری را روی سمعک باز کرده و آن را ببندید و بالای TV-A قرار دهید. چراغ ها در TV-A در صورت اتصال آبی خواهد شد.

 

آیا سمعک سونیک با پلت فرم Speech Variable Processing به SoundGate برای عملکرد بی سیم برای پخش مستقیم صدا نیاز دارد؟

بله. SoundGate وسیله ارتباطی برای محصولات بی سیم با این پلت فرم می باشد.

 

مدت زمان شارژ باتری روی SoundGate چقدر طول می کشد؟

مدت زمان شارژ باتری روی SoundGate چقدر طول می کشد؟

SoundGate:
مکالمه تلفنی: حداکثر 5 ساعت
شنیدن فایل صوتی(اتصال سیمی): حداکثر 6 ساعت
Stand by: حداکثر 50 ساعت

SoundGate 2:
مکالمه تلفنی: حداکثر 10 ساعت
شنیدن فایل صوتی (اتصال سیمی): حداکثر 10 ساعت
Stand by: حداکثر 60 ساعت

SoundGate 3:
مکالمه تلفنی: حداکثر 10 ساعت
شنیدن فایل صوتی (اتصال سیمی): حداکثر 10 ساعت
Stand by: حداکثر 60 ساعت

 

شارژ باتری SoundGate چقدر طول می کشد؟

زمان شارژ بستگی به SoundGate شما دارد.

SoundGate:
4 ساعت

SoundGate 2:
2 ساعت

SoundGate 3:
2 ساعت

 

دستگاه بلوتوث برای ارتباط با SoundGate چقدر باید نزدیک باشد؟

دامنه بلوتوث بستگی به نوع SoundGate شما دارد:

SoundGate:
10 متر (33 فوت). این امر ممکن است با داشتن مبلمان و اشیاء دیگر در بین SoundGate و دستگاه بلوتوث کاهش یابد.

SoundGate 2:
10 متر (33 فوت). این امر ممکن است با داشتن مبلمان و اشیاء دیگر بین SoundGate 2 و دستگاه بلوتوث کاهش یابد.

SoundGate 3:
10 متر (33 فوت). این امر ممکن است با داشتن مبلمان و اشیاء دیگر بین SoundGate 3 و دستگاه بلوتوث کاهش یابد.

 

آیا می توانم از SoundGate برای تغییر برنامه ها در سمعک استفاده کنم؟

بله. کلید تغییر ولوم صدا (کم یا زیاد) را 2 ثانیه نگه دارید تا برنامه را تغییر دهید.

 

آیا همیشه نیاز دارم که SoundGate را دور گردن خود داشته باشم؟

هنگام صحبت کردن با تلفن همراه یا پخش فایل صوتی از آداپتور تلویزیون، آداپتور تلفن یا منبع صوتی خارجی دیگر، باید بند گردن را بپوشید.

 

چگونه می توانم SoundGate را به سمعک های بیمار متصل کنم؟

اطمینان حاصل کنید که SoundGate شارژ شده است و بند آن وصل شده است.
سمعک های بیمار و SoundGate را حدوداً 2 فوت (60 سانتی متر) با فاصله از یکدیگر قرار دهید.
اطمینان حاصل کنید که قفل SoundGate باز شده است (باید در بالای SoundGate نمایش سبز رنگ وجود داشته باشد).
از قسمت گزینه های صفحه نمایش پایان کار در نرم افزار EXPRESSfit Fitting، کلید Start Pairing را بزنید.
هنگامی که از شما خواسته شد، کلید افزایش حجم صدا را فشار دهید و رها کنید.

 

چگونه می توانم SoundGate خود را با دستگاه های خارجی مانند تلفن همراه یا پخش کننده صوتی متصل کنم؟

برای اتصال SoundGate، باید آن را در حالت جفت شدن قرار دهید. برای انجام آن:
دکمه بلوتوث را به مدت 5 ثانیه روی SoundGate فشار دهید و نگه دارید تا شروع به چشمک زدن کند.
اطمینان حاصل کنید که دستگاه خارجی شما در حالت جستجو است.
پس از پیدا کردن SoundGate، دستورالعمل های روی صفحه را که در دستگاه شما قرار دارد، دنبال کنید.
در صورت درخواست کد، "0000" را وارد کنید.

 

چگونه می توانم SoundGate خود را با TV Adapter متصل کنم؟

اطمینان حاصل کنید که آداپتور تلویزیون دارای قدرت (نشانگر چراغ سبز) باشد.
اطمینان حاصل کنید که SoundGate و آداپتور تلویزیون نزدیک به هم هستند (فاصله کمتر از 1 فوت).
کلید بلوتوث SoundGate را حدود 5 ثانیه تا زمانی که شروع به چشمک زدن کند، فشار دهید.
یک دقیقه صبر کنید.
بعد از گذشت یک دقیقه، TV Adapter با SoundGate جفت می شود. نشانگر وضعیت در TV Adapter نارنجی خواهد بود.

 

چگونه می توانم SoundGate خود را به Phone Adapter متصل کنم؟

اطمینان حاصل کنید که SoundGate و Phone Adapter در کنار هم هستند.
کلید بلوتوث SoundGate را حدود 5 ثانیه تا زمانی که شروع به چشمک زدن کند، فشار دهید.
دکمه قرمز روی Phone Adapter را به مدت 5 ثانیه تا زمانی که شروع به چشمک زدن کند، فشار دهید.
یک دقیقه صبر کنید.
بعد از یک دقیقه، Phone Adapter با SoundGate جفت می شود. نشانگر وضعیت قرمز در Phone Adapter نور ثابتی را نشان می دهد.

 

آیا سونیک سمعک رسیور داخل گوشی (RITE) دارد؟

Captivate miniRITE, miniRITE T, and miniRITE T R
Enchant miniRITE and miniRITE T 
Celebrate miniRITE
Cheer miniRITE
Flip miniRIC

 

کدام یک از BTE های سونیک با هوک یا تین تیوب قابل فیت شدن است؟

BTE های سونیک زیر برای هوک یا تین تیوب مناسب هستند:
Captivate BTE 105
Enchant BTE 105
Celebrate miniBTE and Power BTE 
Cheer Nano BTE, Power BTE, and Compact Power Plus

 

آیا سونیک Super Power BTE را ارائه می دهد؟

Journey80 Super Power BTE
Journey40 Super Power BTE

 

آیا سونیک سمعکی با قابلیت شارژ یون لیتیوم را ارائه می دهد؟

Captivate miniRITE T R

 

آیا می توان عملکرد خاموش و روشن تنظیم ولوم صدا را غیر فعال کرد؟

برای کنترل آنالوگ ولوم (یعنی کنترل های ولوم صدا که شروع و پایان مشخص دارند)، خیر نمی شود. عملکرد مانیتورینگ صدا را می توان غیرفعال کرد تا کاربر از تنظیم میزان صدا جلوگیری کند، اما عملکرد روشن / خاموش را نمی توان غیرفعال کرد.
کنترل های دیجیتالی صدا (یعنی تنظیم ولوم صدا با دکمه چرخنده) عملکرد روشن یا خاموش را ارائه نمی دهند.

 

آیا در هنگام سفارش برای سمعک داخل گوشی با میکروفنDirectional اقدام خاصی است؟

برای به دست آوردن بهترین عملکردDirectional ، مهم است که در هنگام گذاشتن سمعک ها در گوش جهت میکروفن ها افقی باشد. برای اینکه کارکنان لابراتوار ما بتوانند به بهترین شکل میکروفن ها را جایگذاری کنند می توانید محل میکروفن ها را روی قالب اولیه سمعک علامت گذاری کنید.
در حالی که مواد قالب گیری در گوش بیمار است و هنوز هم نرم است، یک لبه سخت و تیز (مانند کارت) بگیرید و آن را به آرامی داخل مواد قالب گیری در امتداد صفحه افقی فشار دهید. بعد از سفت شدن خمیر قالب گیری باید یک خط صاف روی آن باقی بماند.

 

آیا پوشش های میکروفن به راحتی قابل تعویض هستند؟

بله ، O-Caps و T-Caps استفاده شده در سمعک های داخل گوشی Enchant ، Celebrate ، Cheer ، Bliss و Charm به راحتی توسط کاربر سمعک یا متخصص شنوایی قابل جایگزین می باشد. درپوش جایگزین را می توانید از طریق شرکت آلتون شنوا سفارش دهید.

 

نسخه های مختلف EXPRESSfit وجود دارد - از کدام یک برای هر محصول استفاده می کنم؟

EXPRESSfit Pro:
Enchant
Captivate
 
EXPRESSfit 2017:
Celebrate
Cheer
Journey
Bliss 
Charm 
Pep 
Flip 
Varicom
محصولات سونیک قدیمی با استفاده از EXPRESSfit 6.4 برنامه ریزی می شوند. این محصولات عبارتند از:
Velocity, Ion, Endura, Touch, Groove, Innova, Balance, Applause, Natura Pro, and Natura 2SE Altair

 

چه سیستم عامل هایی EXPRESSfit را پشتیبانی می کنند؟

EXPRESSfit Pro و EXPRESSfit 2017 با سیستم عامل های زیر پشتیبانی می شوند:
Windows 10 32/64 bit, all editions
Windows 8 32/64 bit, all editions
Windows 7 32/64 bit, all editions
Windows Vista 32/64 bit, all editions
Windows XP Professional SP3 or later
EXPRESSfit Pro و EXPRESSfit 2017 با سیستم عامل های زیر پشتیبانی می شوند:
Windows 10 32/64 bit, all editions
Windows 8 32/64 bit, all editions
NOAH version only; Standalone not supported
Windows 7 32/64 bit, all editions
Windows Vista 32/64 bit, all editions
Windows XP Professional SP3 or later

 

آیا EXPRESSfit به عنوان نسخه مستقل در دسترس است؟

بله، EXPRESSfit Pro ، EXPRESSfit 2017 و EXPRESSfit 6.4 در نسخه های Standalone موجود هستند.
توجه: EXPRESSfit 6.4 با سیستم عامل ویندوز 8 یا 10 به طور مستقل نمی تواند نصب شود.

 

از چه رابط های برنامه ریزی می توان با سیستم فیتینگ EXPRESSfit استفاده کرد؟

EXPRESSfit Pro و EXPRESSfit 2017 واسط های برنامه ریزی زیر را پشتیبانی می کنند:
HI-PRO, HI-PRO 2, USB HI-PRO 
NOAHlink  
FittingLINK 3.0 (2.4 GHz only)
FittngLINK 2.0
EXPRESSlink3
Noahlink Wireless (2.4 GHz only)
EXPRESSfit 6.4 رابط های برنامه ریزی زیر را پشتیبانی می کند:
NOAHlink 
EXPRESSlink

 

آیا باتری هنگام programming باید در سمعک باشد یا خارج شود؟

این بستگی به سمعک شما دارد. محصولاتی که با برنامه های EXPRESSfit Pro و EXPRESSfit 2017 برنامه ریزی شده اند باید باتری در سمعک باشد. محصولاتی که از EXPRESSfit 6.4 استفاده می کنند باید باتری از سمعک خارج شود.

 

از چه کابل هایی برای programming سمعک های سونیک استفاده می شود؟

تمام محصولات سونیک با کابل های New Standard # 2 با کانکتور CS44 برنامه ریزی می شوند.

 

چگونه می توانم محصولات BTE و RITE سونیک را به سیستم فیتینگ EXPRESSfit وصل کنم؟

برای محصولات Receiver-in-the-Ear (RITE)، انتهای FlexConnect را در فضای بین درب باتری و لولا قرار دهید تا نقطه سیاه روی نوار به بدنه سمعک برسد. درب باتری را ببندید و کابل برنامه ریزی را به نوار FlexConnect وصل کنید.
برای سمعک های زیر به سادگی کابل برنامه ریزی را مستقیماً به بدنه سمعک وصل کنید:
• Enchant | Captivate BTE 105
• Celebrate miniBTE and Power BTE
• Cheer Nano BTE and Power BTE
Cheer Compact Power Plus ، Pep BTEs و Varicom Compact Power و Micro BTE به یک آداپتور ویژه برنامه ریزی نیاز دارند که از طریق محفظه باتری به دستگاه متصل می شود. کابل برنامه ریزی به درگاه CS44 که در آداپتور قرار دارد متصل می شود.

کلیه BTE ها و RIC هایی که با EXPRESSfit 6.4 برنامه ریزی شده اند با وصل کردن کابل برنامه ریزی به طور مستقیم به درگاه CS44 وصل می شوند.

 

چه تفاوتی بین FlexConnect ، FlexConnect Mini ، Adapter Adapter Mini و Flex Strip وجود دارد؟

FlexConnect برای برنامه ریزی سازهای RITE استفاده می شود. به راحتی با 3 سطح تماس (کانتکت) طلایی در انتهای کانکتور قابل تشخیص است.
FlexConnect Mini برای برنامه ریزی تمام سمعک های داخل گوشی استفاده می شود. مانند FlexConnect ، 3 ا سطح تماس (کانتکت) طلایی روی کانکتور وجود دارد. با این حال، انتهای اتصال باریک تر از نوار FlexConnect Flex است.
رابط Adapter Mini برای برنامه ریزی CIC و IIC استفاده می شود. توجه داشته باشید که ابزارهای Celebrate و Cheer CIC و IIC می توانند دارای دو صفحه مختلف باشند: سمعک های غیر وایرلس دارای فیس های کوچکتر هستند و از Program Adapter Mini استفاده می کنند، در حالی که سمعک های بی سیم از FlexConnect Mini استفاده می کنند. بهتر است بدانید که هر فیس پلیت فقط با آداپتور برنامه ریزی خودش سازگار است.
Sonic Flex Strip اصلی برای برنامه ریزی سمعک های قدیمی تر از طریق نرم افزار EXPRESSfit 6.4 استفاده می شود. می توانید این کانکتور را توسط 4 سطح تماس (کانتکت) طلایی در انتهای کانکتور و کلمه” SONIC” در خود نوار مشخص کنید.

 

چگونه می توانم سمعک های داخل گوشی سونیک را به سیستم فیتینگ EXPRESSfit وصل کنم؟

سمعک های داخل گوشی Celebrate، Cheer، Bliss و Charm از کانکتور FlexConnect Mini Flex استفاده می کنند. FlexConnect Mini را از طریق رابط CS44 به کابل برنامه ریزی متصل کنید، سپس انتهای تماس نوار فلکس را در قسمت باتری سمعک قرار دهید. مطمئن شوید که نقطه سیاه به سمت بالا قرار دارد (به دور از محفظه باتری).

 

کدام نسخه های سیستم فیتینگ EXPRESSfit از ویژگی Real Ear Fit پشتیبانی می کند؟

برای استفاده از ویژگی Real Ear Fit باید EXPRESSfit Pro یا EXPRESSfit 2017 داشته باشید.

 

من سیستمreal ear ندارم. آیا اگر بخواهم از Real Ear Fit استفاده کنم به آن نیاز دارم؟

بله و شرکت آلتون شنوا شما را در خرید این تجهیزات یاری خواهد کرد.

 

چه ویژگی سخت افزاری اضافی برای استفاده از دستگاه Real Ear Fit نیاز است؟

Real Ear Fit به یکی از سیستم های زیر نیاز دارد:
: MedRxاز
AVANT REM
AVANT REM speech +
AVANT REM sp
:Interacousticsاز
Affinity
Callisto

 

اگر من یکی از سیستم های سازگار REM را داشته باشم، آیا باید نرم افزار خاصی را برای آن سیستم نصب کنم؟

بله، حتی اگر مستقیماً از نرم افزار سیستم REM استفاده نمی کنید، نیاز به نصب آن می باشد.

 

هنگام استفاده از Real Ear Fit، چند بار به کالیبره کردن اسپیکر و پروب تیوب نیاز دارم؟

برای به دست آوردن نتایج دقیق، بسیار مهم است که هم اسپیکر و probe tube برای هر جلسه کالیبره شوند. کالیبراسیون اسپیکر در نرم افزار EXPRESSfit Fitting قابل دسترسی نیست و در نرم افزار REM انجام می شود. کالیبراسیون probe tube در EXPRESSfit به عنوان اولین مرحله از روند Real Ear Fit انجام می شود.

 

آیا Real Ear Fit تنظیم اولیه بهتری را در اختیار من می گذارد؟

Real Ear Fit از REUG)) و Real Ear Aided Gain (REAG) استفاده می کند تا بهترین فیتینگ اولیه را بر اساس شکل و کانال گوش بیمار به صورت اختصاصی (به جای داده های میانگین موجود در خود سیستم) فراهم می کند.

 

Real Ear Fit چگونه کار می کند؟

پس از اتصال سمعک در EXPRESSfit، دکمه Real Ear Fit را انتخاب کرده و سپس probe tubeخود را کالیبره کنید. مرحله بعدی وارد کردن probe tube در کانال گوش برای یک REUG است، به دنبال آن قرار دادن probe tube در سمعک برای اندازه گیری REAG است
(اشاره: اگر ونت به اندازه کافی بزرگ باشد می توانید لوله پروب را از طریق ونت وارد کنید). این نرم افزار از داده های اندازه گیری شده برای اولین تنظیم از مقادیر پیش بینی شده و اندازه گیری شده استفاده می کند. برای راهنمایی های دقیق تر، بهSonic Spotlight ، Real Ear Fit مراجعه کنید.

 

اگر من به بخش measured first fit بروم آیا مجددا قادر به بازگشت به predicted first fit خواهم بود؟

بله وقتی که اندازه گیری را کامل کردید می توانید اطلاعات این دو بخش را باهم مقایسه کنید و در صورت تطابق، می توانید به بخش predicted first fit بازگردید.

 

آیکون Real Ear Fit را در نوار ابزار نمی بینم چه اشتباهی انجام داده ام؟

برای اینکه آیکون Real Ear Fit قابل مشاهده باشد، سمعک باید مستقیم به نرم افزار وصل باشد و این آیکون در حالت Simulation نرم افزار EXPRESSfit قابل مشاهده نیست.

 

probe tube در گوش بیمار قرار داده شده است، اما من قادر به انجام REUG نیستم، چیزی که به دست می آورم یک خط صاف است.

probe tube را بررسی کنید. هر نوع جرم گوش یا دبری را برداشته یا در صورت لزوم مجدا آن را کالیبره کنید. همچنین، قبل انجام ارزیابی گوش واقعی حتما اوتوسکوپی دهید، زیرا تجمع جرم می تواند باعث نتایج نادرست از جمله فلت شدن منحنی REUG شود.

 

در هنگان فیتینگ باز چگونه probe tube را در گوش بیمار قرار دهم؟

اگر از open dome استفاده می کنید بهترین روش عبور دادن probe tube از لای پره های open dome و جایگذاری همزمان آن ها در کانال گوش است.

 

آیا می توانم مجدداً probe tube در جلسات مختلف استفاده کنم؟

خیر برای جلوگیری از گسترش عفونت این کار توصیه نمی شود.